Om OJI. Online Jobb Info.

OJI Är ursprungligen ett nyhetsbrev om affärer på nätet. En hjälp att hitta möjligheter att tjäna en extra inkomst på nätet.
OJI ges normalt sett ut en gång i veckan. Dock tipsar vi direkt våra läsare om vi hittar något nytt.
SÅ missa inte chansen att hitta en extra inkomst. SIGNA DIG GRATIS REDAN IDAG!!






Artiklar om marknadsföring:





HTTP://ONLINE-JOBB-INFO.BLOGSPOT.COM



torsdag, december 14, 2006

Marknadsföring i praktiken..

Ordet Marknadsföring har alla hört och alla förstår i stort sett vidden av det hela.
När det gäller marknadsföring på Internet. Så syftar det alltsom oftast på att skaffa sig fler besökare till sin hemsida eller till sin blogg (Ibland en kombination av dessa båda!!).



Så vad finns det då för typer av marknadsföring för hemsidor och bloggar.
Huvuddelen av all marknadsförng på Internet är betald sådan.
Du har säkert sett banners, annonser, textlänkar, textannonser och reklame-mails.


Jag tänkte förklara de vanligaste marknadsföringsmetoderna:
PPC. Paid Per Click.
Syftar precis som det låter till att betala per click. Alltså klickar någon på ditt reklambudskap så tjänar annonsnätverket och dess anslutna webbsidor pengar.
Väldigt effektivt när det gäller att skaffa sig riktade besökare. Alltså besökare som har ett redan stort intrese av det du skriver eller säljer om.

Betald Reklamplats.
Är precis som det låter en annonsplats hos en annan webbsida, dagstidning, blogg, mailtjänst eller anslagstavla.
En annonsplats som du betalar i förväg utan att veta vad det kommer att ge.
Får du många besökare via denna form är det helt klart en billig och bra marknadsföring men risken är att det blir dyrare per besökare än PPC.

Fortsättning följer i nästa artikel.
//Björn